PiRX A tut i ja... - Dziļi filozofiksais ieraksts

[info]pirx wrote
on December 19th, 2007 at 08:50 pm
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Dziļi filozofiksais ieraksts

Vispār es šovakar gribēju rakstīt pavisam ko citu. Kaut ko par to, ka esmu lepns par to, ka manis izvēlētā profesija ir developeris un ka man patīk reklamēt .NETu. Nu kaut ko tamlīdzīgu. Bet tad pie ļaunā lāča kunga izlasīju par kādu reklāmas kampaņu. Pats fakts mani neizbrīnija. Tāpat tas, ka daudzi tam ir piekrituši. Tas, kas mani nedaudz uzcepa bija apstāklis, ka apskatot šo linku starp rakstītājiem ieraudzīju kādu cilvēku, par kuru man līdz šim bija iespaids, ka viņš ir kārtīgs un cienījams cilvēks. Un uzcepa pat ne fakts, ka viņš ir pakļāvies naudas varai, un nevis kaunās par to, bet apgalvo, ka no tā lasītājs tikai ir ieguvējs un tas, principā, ir vienīgais veids, kā uzturēt blogu.

Ievada beigas, satura sākums

Es laikam nepiederu t.s. blogeriem. Klabi par blogu nosaukt kautrējos, savukārt, mans .NET lietotāju grupas blogs ir pašos pirmssākumos, lasītāju ir maz, un mana blvogosfēras karma grozās ap nulles iedaļu. Un tad? Tas nenozīmē, ka man nav sava viedokļa par šo jautājumu. Viedoklis ir. Un pavisam vienkāršs un absolūts - publicēt reklāmrakstus ir, kā minimums, neētiski un necieņas izrādīšana lasītājam. Jo, ja es kādu blogu/cibu/emuāru/whatever lasu, tad mani interesē autora viedoklis, nevis apmaksāti reklāmraksti. Teorētiski es tos varētu paciest, bet kādēļ? Kāds būs tas augstākais mērķis, kuru es sasniegšu?

Tāpat jājautā, kas šos "blogerus" ir mudinājis publicēt šos rakstus? Apsolītie 100 EUR? Par kuriem, cik es saprotu, pat līgums nav slēgts. Kamon, 70LVL nav tik liela nauda, lai par to pārdotu savu reputāciju!!! Lai gan Latvijā nav pieņemts skaļi runāt par algām, šo naudu normāls izstrādātājs var nopelnīt vienas - divu dienu laikā.

Lasīju viedokli, ka "Ārzemēs teju vai visi nekorporatīvie blogi ir ar reklāmas laukumiem un reklāmas rakstiem." Nu nez, kā ir ar tiem reklāmas rakstiem. Pirmais, kas pavīd atmiņā ir "Microsoft blogger laptop scandal", tāpat diezgan bieži ir manīti raksti par kādu produktu/produktiem ar norādi, ka tas tieši NAV reklāmas raksts, bet autora paša viedoklis. Reklāma kā tāda protams mēdz būt tomēr jāatceras, ka nekorporatīvie blogi lielāko tiesu ir hobijs, kas tiek rakstīti tāpēc, ka ir interesanti, nevis naudas pelnīšanai un ienākumi (ja tādi ir) bieži tiek izmantoti, lai nosegtu bloga uzturēšanu.

Kopsavilkums

Reklāmrakstu autoriem publiskais fui. Ja ir vēlme rakstīt, tad rakstiet. Ja ir vēlme tikt pie naudas - sameklējiet sev normālu darbu un rakstiet vakaros.

Ar cieņu,
Ivars

p.s. Sākumā virsrakstā bija drukas kļūda. Bet tad sapratu, ka tas (dziļi filozofiskais fiksais ieraksts) sasaucās ar manu šābrīža noskaņojumu.


(Leave a comment)