Dūda ([info]zhagata) wrote in [info]pasmaidam on February 2nd, 2007 at 06:21 pm
Kā jau daudziem zināms 21. maršuta trolejbus nesen tika pārdēvēts par 25. maršuta trolejbusu. Gadījumā ja kādam vel nau zināms, tad tā iemesls ir tas ka kādā posmā maršuts sakrīt ar 21. maršuta autobusa maršutu, cilvēki mēdza jaukt:"trolejbusi un autobusi ir tik līdzīgi, abiem apaļi riteņi, nevar atšķirt",tā kāds aptaujātais garāmgājējs.

Šāda tāda statistika no rīgas satiksmes (turpmāk rs) projekta "25. maršuta trolejbus" :

Lai izveitodu 25. maršutu tika izsludināts konkurs rīgas domes kārtības noteikumos definētajā kārtībā. Lai konkursu vērtētu izveidoja speciālu ārkārtas komisiju. Tika iesniegti 26 dažādi projekti,tika izraudzīts visizdevīgākais.

Projekta izpilde:

Projektu bija jāizpilda lielā steigā saīsinātā laika posmā,kas papildus rs izmaksāja Ls 25232,12 taču bija to vērts un veicināja sastrēgumu mazināšanos rīgas ielās. Pirmkārt nācās likvidēt 21. maršuta trolejbusu,kas turpmāk nebūs vajadzīgs jo 25. trolejbus to pilnībā spēs aizvietot. Rezultātā tika atlaisti 27 trolejbusu vadītāji, 18 konduktori un likvidēts 8. trolejbusu depo. Likvidācijas izmaksas sastāda Ls 60240 plus vel kompensācijas ko nācās izmaksāt atlaistajiem darbiniekiem - Ls 6540,30 Likvidācija noritēja veiksmīgi un tika pabeigta par 3 stundām un 20 minūtēm ātrāk kā noteikts projektā, par to trolejbusa vadītājam Valdim D. un projekta vadītājam kopumā tika izmaksāta 6500 latu prēmija. Projekta otrās daļas uzdevums bija no jauna izveidot 25. maršutu.

Nācās iegādāties jaunus trolejbusus un novirzīt trolejbusus uz 25. maršutu no citiem mazāk noslogotiem maršutiem, kopējās izmaksas 1,82 miljoni latu (poar -12,6% mazāk kā paredzēts projektā, par ko projekta vadītājs saņēma goda diplomu) Nācās pieņemt darbā jaunus darbiniekus, trolejbusu vadītājus un konduktorus. Lai nodrošinātu darbaspēku 16500 apmērā tika izvietota reklāma visās populārākajās latgales pagastu avīzēs. Reklāma atmaksājās, darbā tika pieņemti 27 trolejbusu vadītāji un 18 konduktori. Tākā lielākā daļa jauno darbinieku bija atlaistie 21. maršuta trolejbusa bijušie darbinieki, likumā paredzētajā kārtībā tika atsavinātas izmaksātās kompensācijas par atlaišanu kā rezultātā tika ietaupīti 10000 latu (atsavināšanas izmaksat 6,7 lati) Papildus 25000 latu izmaksāja trolejbusu numuru pārkrāsošana no 21 par 25, kas noritēja veiksmīgi. Tāpat tika izveidots jauns trolejbusu depo, kam tika dots nummurs "8"

Četru dienu laikā veiksmīgi bija izveidots jauns maršuts. Jaunais 25. trolejbus kursēs tāpat kā 21. trolejbus, tikai trolejbusi nāks citādākā secībā: viens garais trīs īsie, garais un divi īsie, iepriekšējā garš, divi īsi, garš īss vietā. Tika veikta aptauja un secināts ka tā ir izdevīgāk.

Kopējās projekta izmaksas sastāda 2,8 miljonus latu.

Rīgas satiksme izsaka pateicību visām rīgas bezpajumtnieku patversmēm, kuras palīdzēja izmitināt tos pasažierus,kuri trolejbusu maiņas brīdī netika mājā. Tāpat tiek izteikta palīdzība arī ceļu policijai, kura palīdzēja regulēt satiksmi brīdī, kad trolejbusi tika pārlikti uz jaunajiem vadiem.

Projekts bija veiksmīgs un rs arī turpmāk plāno īstenot šādus vitāli svarīgus projektus, kas mazinās inflāciju vālstī un veicinās politisko stabilitāti, kā arī būs draudzīgi pret prēmiju izmaksām.

Informācija sagatavota sadarbībā ar rs preses biroju, aculiecinieku stāstiem un asv vēstniecību.
 
( Read comments )
Post a comment in response:
From:
Username:
Password:
Ievadi te 'qws' (liidzeklis pret spambotiem):
Subject:
No HTML allowed in subject
  
Message:

Notice! This user has turned on the option that logs your IP address when posting.